Rondreizen door Peru

8 mei 2017 - Huaraz, Peru

Het rondreizen is nu echt begonnen! De laatste blog waren we nog in Cusco, maar inmiddels zijn we in Arequipa, Ica en Huaraz geweest en zijn we nu onderweg naar een paar daagjes relaxen aan het strand in Chanchan bij Trujillo (zie de kaart op onze blog!)
Heel veel uurtjes in de bus gespendeerd dus... Ze hebben hier best wel relaxte nachtbussen voor een goede prijs, dus die pakken we steeds om het meeste aan onze dagen hier te hebben!

In Arequipa hebben we een Colca Canyon tour gedaan. De Colca Canyon is de twee na diepste canyon in de wereld. Je kan deze op twee manieren doen, je kan het hiken in 2 of 3 dagen met kamperen etc of je kan heel lui de toeristische bustour doen van 2 dagen.
We wilden eigenlijk gaan hiken omdat je dan veel meer ziet en de canyon echt in gaat, maar omdat we nog helemaal kapot waren en overal pijn hadden van onze vorige trek hebben we besloten de makkelijke manier te doen: met de bus. Het was geinig voor één keer, maar we doen het niet meer, echt niet ons ding! De volgende keer toch maar weer gewoon lopen. Het was echt ontzettend toeristisch.
Het was allemaal ook niet zo heel spannend behalve dat we een vulkaanexplosie hebben mogen meemaken, én dat we het geluk hadden een heleboel condors te kunnen spotten bij de Colca Canyon. Over condors had ik in de vorige blog ook al wat uitgelegd, het is een bijzondere vogel voor de bevolking hier. Het is de allergrootste vliegende vogel op aarde. Deze vogels eten alleen dieren op die al dood zijn. Zij hebben hun nesten zitten in de canyon. Het grappige is dat onze guide op de Lares Trek vertelde dat de condors eigenlijk helemaal geen nesten hadden in de canyon.
De overheid is begonnen met af en toe een dode kip in de canyon te gooien om de condors aan te trekken en zo meer toeristen erheen te lokken! Best wel geniaal.
Onder de busrit hebben we wederom het mooie landschap van Peru mogen aanschouwen.
Onze gids vertelde ons dat een belangrijke zin voor de mensen in Peru ooit gezegd was door de man die de kaart van Peru heeft ontwikkeld.
"Peruvians, we are a poor people, living in a golden chair"

Na de tour hebben we nog een gigantisch klooster bezocht en daarna zijn we doorgereisd naar Ica.

Ica zelf was eigenlijk helemaal niks aan dus we zijn de volgende dag gelijk weer vertrokken. Het spannende aan Ica is een dorpje er vlak buiten: Huacachina. Het is een oase midden in de woestijn! Hier zijn we gaan sandbuggy-en(super gaaf) en gaan zandsnowboarden(!!).
Echt ongelooflijk gaaf allebei. Het snowboarden was toch nog wel wat moeilijker dan gedacht, Jesper dacht even een bochtje te maken maar dat ging toch niet zoals in echte sneeuw dus landde in het zand.(zie filmpjes)

Daarna zijn we doorgereisd naar Huaraz. Hier hebben we een dagtrek gedaan naar Laguna 69, een prachtige meer midden in de bergen tussen de sneeuwtoppen. De hike was wel pittig, maar nog niks vergeleken met de Lares Trek of de machu picchu die we al beklommen hadden!
De dag erna zijn we het avontuur weer gaan opzoeken door te gaan rotsklimmen. We hadden het allebei nog nooit gedaan maar Huaraz is echt een hotspot voor rotsklimmen, dus we dachten het gewoon even te gaan proberen. Pfoeh, wat ongelooflijk zwaar zeg! Echt heel pittig. Wel heel erg gaaf. Jesper heeft 7 routes geklommen en ik 3,5, haha!

Tja nu dus alweer in de bus naar Trujillo. Dat is een echt strandplaatsje. Na een week vol rondreizen en allemaal activiteiten zijn we best gesloopt en hebben we behoefte aan een paar daagjes luieren aan het strand! Na Trujillo gaan we nog Cajamarca bezoeken en dat zal de laatste stad zijn in Peru voor we de grens gaan oversteken naar Ecuador!

Sorry voor mijn spellings- en grammatica fouten trouwens en mijn slordige schrijfstijl maar we hebben hier natuurlijk allemaal spannendere dingen te doen dan een tekst nalezen!! :-)
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Heerlijk jullie zo blij te zien, puur zonnig gezicht en gelukkig.:
    9 mei 2017
    Top, jullie verslag, heerlijk dit allemaal te lezen, ik ben er zo ook een beetje bij, iedereen is hier heel blij mee , ga door zo en geniet.groetjes en kussen van mij, Oma.
  2. Conny:
    9 mei 2017
    Bedankt weer voor de prachtige foto's en verslagen! Nog veel plezier verder xx.
  3. Saskia:
    9 mei 2017
    Mooie verslagen en ontzettend leuk al de foto's van jullie te zien! Geniet nog met volle teugen, groetjes Saskia, Lars, Femke en Daan
  4. Annie:
    10 mei 2017
    Wat een mooi verhaal weegt knuffel
  5. Jacqueline:
    15 mei 2017
    Wat een avontuur! Geweldige belevenissen en schitterende foto's en jullie genieten er met volle teugen van, dat is goed te zien. Nog heel veel plezier toegewenst ook nog in Equador