Enge afdaling en giga spin

23 april 2017 - Cusco, Peru

Vandaag een korte extra blog vanwege deze bijzondere dag!!!
Vandaag was de beste dag tot nu toe. We zijn vanmiddag eropuit gegaan met het idee van we lopen gewoon ergens heen en we komen vanzelf wel ergens waar het mooi is, een beetje avontuur. Nou een avontuur hebben we gekregen, jeetje!!!
We liepen rond en op een gegeven moment zagen we een mooie berg. Wij een paadje zoeken, gevonden ,maar niet zo makkelijk als gehoopt! De twee bergen waren namelijk niet verbonden maar er zat een diep dal tussen met een rivier. Verschillende mensen die langs het pad woonde heette ons vriendelijk welkom en wilde ons maar al te graag helpen naar de overkant te raken dus wezen ons de weg
De berg waarop we op dat moment waren liep heel steil af dus de weg naar beneden was echt retespannend. Losliggende stenen, door dicht struikgewas, weinig grip.... En een afgrond waar je u tegen zegt! Soms was het zo steil dat ik niet durfde te lopen en op mijn kont naar beneden gleed. We zochten een beetje avontuur, maar zo'n groot avontuur hadden we ook niet verwacht. Gelukkig ging het heel goed(en was het nog best leuk!) en zijn we goed beneden aangekomen. Daar moesten we de rivier oversteken, maar omdat het geen regenseizoen was ging dat met wat grote sprongen best aardig.

En toen weer de klim omhoog.... Door de blubber!! Dat er ooit nog grote stukken zwart op mijn schoenen zaten was niet te herkennen. Hoger was de grond droger ging de klim omhoog een stuk vlotter. Eenmaal een stuk omhoog hebben we gepauzeerd, en wat was het heerlijk gewoon in de middle of nowhere te zijn met geen mensen mijlenver te bekennen. Heerlijk na 2 weken in de stad!! Uiteindelijk verder omhoog geklommen en al snel kwamen we boven aan. We waren toen al zo'n 3 uur onderweg. Toen we een GIGA spin tegenkwamen (zie foto's) vonden we het toch wel weer even een spannend genoeg dag geweest en zijn we rustig huiswaarts gekeerd.

Ondanks de spin en de moeilijke tocht was het echt ontzettend leuk om op zon onverwacht avontuur te gaan met zijn tweeën in de wilde natuur. Eenmaal weer in het hostel wel helemaal gesloopt van de adrenalinegevulde dag

Carmen

1. Heerlijk jullie zo blij te zien, puur zonnig gezicht en gelukkig.:
    23 april 2017
    Zo he jullie durven, en dat zomaar in den vreemde, gelukkig weer heel terug. de spin mag je gewoon daar laten