De caraïbische kust

17 juni 2017 - Gaira, Colombia

De tijd vliegt! Intussen zijn we heerlijk in Colombia gesetteld en is het nog maar 17 dagen tot we dit prachtige continent weer moeten gaan verlaten... Maar daar denken we nog maar niet aan, eerst nog maar goed genieten.

We zijn op het moment van schrijven onderweg van Cartagena naar Santa Marta. Cartagena was werkelijk een prachtige stad waar de geschiedenis er vanaf straalt. Een enorme kleurrijke sfeervolle staf aan de kust met een grote haven.
Na een dag de stad verkennen besloten we naar een van de eilanden net van de kust te gaan bezoeken, we hadden namelijk gehoord dat hier prachtige stranden waren. Na een tocht met de boot en een wandeling door de mangrove kwamen we aan bij ons heerlijke verblijf voor 1 nacht.

Echt een super mooi groot huis met balkonnen en een fijne keuken. De fijne keuken was welkom, want we hadden allemaal ons eigen eten meegesleept vanaf het vaste land omdat de restaurants op het eiland heel duur zijn! Op heel veel plekken is het niet mogelijk geweest om te koken (of hadden we geen zin) dus we zijn elke dag vaak zo'n 2 a 3 keer uit eten geweest! Inmiddels is het een feestje voor ons als we zelf kunnen koken, in plaats van dat het een feestje is om uit eten te gaan, haha!

Er zaten nog 2 Nederlandse meisje in ons hostel dus Hollandse gezelligheid gegarandeerd natuurlijk :-).
We hadden alleen behoorlijke pech met het weer! We kwamen naar het eiland voor zon en strand... Maar we kregen bewolking en een tropische regenbui! We kwamen voor ontspanning maar de storm savonds was enorm spannend. We hadden nog nooit zúlke harde donder gehoord! Niemand kon slapen natuurlijk. En het regende enorm, dus als je een biertje wilde halen bij de bar (20m ver) moest je bereid zijn om helemaal doorweekt terug te komen.

Ook de tweede dag was het geen succes om op het strand te liggen. We besloten een ander strand op te zoeken dan de vorige dag. Helaas is de bevolking op het eiland er nog al op uit om geld uit de zakken van de toeristen te trochelen... We vroegen de weg naar het strand en eenmaal aangekomen zei de 'vriendelijke' meneer dat we even 20.000 pesos(±7€) moesten neertellen om op het strand te kunnen! Complete onzin natuurlijk. Aangezien het toch gewoon bewolkt was besloten we het maar te laten zitten en gewoon thuis in een hangmat te gaan hangen. Uiteindelijk toch wel een leuk bezoekje aan het eiland, maar niet om de redenen die we gedacht hadden.

We zijn nog een dagje extra in Cartagena gebleven waar we nog een bijzonder fort hebben bezocht die vroeger een belangrijke rol heeft gespeeld in de verdediging van Cartagena. Daarna nog wezen stappen en toen was het alweer tijd om Cartagena te gaan verlaten!

1. Annie:
    17 juni 2017
    Wat een mooi verhaal weer en is alles goed met jullie
  2. Heerlijk jullie zo blij te zien, puur zonnig gezicht en gelukkig.:
    17 juni 2017
    Geniet er nog van want het is zo over. Maar toch ben ik dan blij jullie weer te zien.Dikke kussen van mij, Oma.
  3. Sjoerd:
    18 juni 2017
    Cartagena is echt mooi he? In mijn herinnering ook! Bijzonder land.... Ik geniet mee via jullie verhalen.....veel plezier verder!